Home | Contact
"Geen feedback geven, maar halen!"
TIP
Feedback krijg je vanzelf!

Omgaan met feedback is spannend. Feedback halen maakt het makkelijker. Jij bepaalt bij wie, wanneer en waarover je feedback krijgt. De regie ligt bij jou en dat geeft je controle en rust. Wanneer je regelmatig feedback vraagt, voorkom je dat je het onverwachts krijgt. Ofwel;

Vraag niet om feedback en je krijgt het vanzelf.

 
Teambuilding events & gaming

Ter versterking van de teamontwikkeling biedt het uitvoeren van een “Teambuilding event” goede mogelijkheden.

Beoogd resultaat:

  • Bevordering van het onderlinge contact en het komen tot werkelijke samenwerking in een sfeer van teamplay.
  • Elkaars praktische kwaliteiten leren kennen en waarderen binnen samenwerkingsopdrachten.

 

Leerdoelstellingen en karakter van het teambuilding-event/game:

Dienstverlening is teamwerk. Onze op de Metaplanmethode gebaseerde workshops zijn beschouwend van aard en worden gekenmerkt door denkwerk. Met een teambuilding-event/game worden de deelnemers buiten de vertrouwde context (out of the box) voor de taak gesteld een doelstelling te realiseren die alleen in goede samenwerking tot stand is te brengen. Een teambuilding-event/game heeft een hoog “doe-karakter”. Een teambuilding-event vraagt tevens fysieke inspanning. Dit helpt de deelnemers in een algehele toestand van “actie” te komen en hetgeen in de voorgaande onderdelen van het programma is ontwikkeld beter te integreren in de werksituatie. Tijdens de uitvoering van het programma wordt de noodzakelijke verbinding gemaakt met de werk/ontwikkel situatie van de deelnemer en het team. De hilariteit (en het werkplezier) tijdens het uitvoeren van de opdrachten biedt de deelnemers nog eens extra ruimte om dichter tot elkaar te komen.

Tussen het uitvoeren van de opdrachten door, ontvangen de deelnemers feedback over zowel hun individuele- als teamgedrag. Daarbij vindt tevens uitleg plaats over het begrippenkader t.a.v. samenwerken in teamverband. De feedback en uitleg is gericht op onderwerpen welke óók van toepassing zijn op samenwerking in de werksituatie, zoals:

  • De mate waarin werkelijk in contact wordt getreden met mensen en doelstellingen.
  • De mate waarin en de wijze waarop aandacht wordt besteed aan voorbereiding en uitvoering van opdrachten.
  • Respect voor het individu en hulpvaardigheid.
  • De teamrol die een persoon inneemt.
  • Communicatie binnen het team en tussen teams onderling.
  • Samenwerking tussen deelnemers in het team.
  • Samenwerking tussen teams onderling (netwerken).
  • Lerend vermogen van teams.
  • De mate van arbeidsvreugde maar mee de opdrachten worden uitgevoerd.

Ter afsluiting worden de “Lessons Learned” geïnventariseerd.

<< terug
printbare versie

Download de Feedback Toolkit

...

meer →

Download de Feedback Toolkit

...

meer →